Hälsa himlen gamlemormor

Begravning idag. Sjukt fin begravning. Mormors 5 syskon, deras barn &barnbarn. Blir ganska många. Fin musik, fina låtar, AnnMarie höll ett jättefint tal när hon stog framme vid kistan och sa hejdå. Ann satte en tavla på en som flyger luftballong för när gamlemormor hade gått i pension hade hon frågat vad hon ville göra och då hade hon svarat Flyga luftballong, vilket hon aldrig gjorde. Men nu kan hon göra de, i himlen.

Kramade mormor på parkeringen då brast de, både hon och jag grät. Sen grät hon när hon kramade alla. Jag tittade inte på henne i kyrkan förrän hon gick fram och sa hejdå, då brast de. Jag bara såg henne i ögonvrån hela tiden hur hon satt med huvudet neråt och grät. Mormor mormor, jag älskar dig. <3

Sen va de fika och så. Jättemysigt. Landgång och chokladtårtabit! Satt och pratade lite med alla. Mammas kusin hade aldrig sett mig så hon tappade hakan, Dante spelade fotboll i Häcken och läste på Hvitfeldska och så träffade jag Johan med som hade haft de förjävligt i Dublin. Men jag lovade att komma på hans student :)

Jobbig dag, sjukt jobbig dag. Speciellt att se mormor så ledsen.
Men gamlemormor är i himlen nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0