Jag har fått ett brev från min pappa

08,03,03 Tidaholm

Hej Sofia och Fredrik!
Hoppas allt är bra med er.
Här är allt helt okey, bra mat bra träningsmöjligheter och kanonpersonal.
Jag kommer hem den 10:e Mars och då är jag förhoppningsvis på hugget för nya tag.

Hoppas inte ni har lidit för mycket under den här svåra och längre tiden av alkoholintag men det var något som jag tydligen var tvungen att göra.

Sofia, förlåt mig för den där hemska kvällen på Centralen men jag kommer tyvärr inte ihåg så mycket men det är nu ingen ursäkt.

Förlåt bägge två om jag missade Alla Hjärtans Dag!

Ja nu ska jag iallafall ta ordentliga tag. Sagt upp mig på Soc Bergsjön för att flytta till kville, skall försöka läsa till Fritidspedagog.

Tro nu inte att jag svamlar för nu har jag bestämt mig för att leva vidare.
Och en sak till, Jag älskar er / Pappa!


Det är samma visa hela tiden. "Denna gången har jag bestämt mig" "Jag tar nya tag" "Förlåt" "Jag har ingen ursäkt". Men jag kan inte göra så mkt mer än att tro på min papps, jag tror inte på honom på samma sätt som jag gjorde innan, men innerst inne i mitt lilla lilla hjärta så finns gnistan som får mig att älska honom. Jag har många gånger önskat att den gnistan kunde slockna så jag bara kan skita i honom och gå vidare i mitt liv, men de funkar inte. Den finns där och han är min pappa. Jag vet att hur mycket han än sviker oss, så älskar han mig och min lillebror över hela sitt hjärta. Men han är sämst på att bevisa de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0